det är mycket nu…

 

 Hej världens bästa kunder!  

Vi har extremt hög belastning på våra tjänster och väntetiden i telefonen är extra lång eftersom många veterinärkliniker stänger eller minimerar sina verksamheter under sommaren. Det är också många som har skaffat nya husdjur under pandemin vilket bidrar till att antalet patienter har ökat. Vi har utökat antal personer som svarar i telefonen och ber dig vara vänlig mot vår personal som gör sitt absolut bästa för att hjälpa dig och din pälskling.  

Vi måste av smittskyddsskäl begränsa antalet personer inne på kliniken. Eftersom vi har ont om plats i receptionen och väntrummet får det endast vara 2 kunder där samtidigt. Vi förstår att det kan kännas frestande att komma in till kliniken för att boka tid eller rådfråga våra receptionister istället för att vänta i telefonen, men snälla gör inte det. Det orsakar problem för oss och väntetid för de patienter som är på besök och även de personer som snällt väntar på sin tur i telefonkön.  

Vänligen observera att tidsbokning endast kan göras via telefon, inte via e-post! 

Ha en underbar sommar! 

 

För att du ska slippa vänta i telefon längre är nödvändigt…

 

1. Undvik att ringa när det ringer som mest. Undvik att ringa när det är som högst tryck på telefonerna dvs tidigt på morgonen, vid lunchtid och sen eftermiddag. Det brukar vara kortast väntetid på kvällarna.

 

2. Har du ett allvarligt sjukt djur? Kontakta djursjukhus. Har du ett allvarligt sjukt djur hänvisar vi alltid till djursjukhus eftersom vi inte har möjlighet att “lägga in patienter för vård” hos oss. Vi har ingen akutmottagning och kan tyvärr sällan ta emot akuta fall. 

 

3. Behöver du rådgivning eller hjälp med att bedöma om ditt djur behöver akut omvårdnad? Kontakta en veterinär via videosamtal. Behöver du rådgivning eller hjälp med att bedöma om ditt djur är så sjukt att du akut måste åka till ett djursjukhus med akutmottagning är det snabbaste alternativet att kontakta en veterinär via videosamtal. De kan göra en första bedömning och ge allmänna råd. Exempel på veterinär via videosamtal är Firstvet, Agria Vårdguide, Anicura-appen, Evidensia Min Veterinär och 2288 Djurens Vårdguide.

 

 

 

Stockholms Djurklinik

Org nr 556411-7496 Stockholms Djurklinik, registred trademark